Vývoj
služby

V roce 1995 jsem propadl informačním, později i mobilním technologiím. S počítači pracuji prakticky od dětství. Pamatuji PC-XT (086), jeden z prvních osobních počítačů. Pamatuji MS-DOS, první operační systém společnosti Microsoft, který se celý ovládal pomocí jednoho příkazového řádku. Tam jsem se začal učit pracovat s počítačem a programovat v jazyce Basic.

Za těch 25 let se toho hodně změnilo.

Zejména počítače se zmenšili natolik, že je dnes prakticky nosíme v kapse. Už nemusíme blokovat telefonní linku a vytáčet poskytovatele internetového připojení, abychom si mohli zobrazit z Internetu nějakou informaci nebo přečíst email.  Tehdejší se slávou uváděné technologie jako ISDN s rychlostí internetového připojení až 128 kbps a legendární výstavy jako Invex upadly v zapomnění. Všechno je dnes jinak. V podnikání je internetová prezentace stejně běžná jako emailová schránka a to především proto, že internetové připojení, ať už na chytrém telefonu, tabletu nebo počítači je dostupné stále většímu okruhu lidí.

V současné době je jich k Internetu v ČR připojeno již kolem 8 000 000.

Průlom nastal na přelomu tisíciletí. Rychle tehdy expandovaly nejen internetové, ale také mobilní technologie. V roce 2000 jsem spustil první verzi systému pro správu obsahu internetových stránek, byl to do praxe uváděný systém, který jsem naprogramoval v roce 2001 jako praktickou část maturitní zkoušky. Odmaturoval  jsem na IT oboru střední průmyslové školy v Opavě s vyznamenáním a místo vysoké školy jsem se vrhl do podnikání. Po mnoho dalších let jsme se pak s několika kolegy zabývali vývojem internetových prezentací a aplikací. Investoval jsem mnoho času i peněz do vývoje vlastního redakčního systému.

Zpočátku to dávalo smysl.

Žádné stránky se neobjedou bez obsluhy, pomocí které se dá publikovat on-line, tedy během okamžiku. V době, kdy většina mých spolužáků končila studium na vysoké, dosahoval náš obrat ke 3 mil. Kč a to jsme byli dva a měli pouze několik externistů z nichž část studovala 😉 Kanceláře měla naše agentura v Praze, Brně a také nedaleko Ostravy. Ale situace se začala rychle měnit. Vývoj internetových technologií šel rychle kupředu. Provoz vlastního redakčního systému byl nákladný a postupem času jsme došli k závěru, že je to boj s větrnými mlýny. Tým pohubl a rozdělil se.

Někteří z našeho týmu, se kterými jsme měl možnost pracovat se vypracovali na experty v oboru, jiní zase vycítili příležitost v sociálních sítích a v tomto směru se vypracovali na světovou špičku. Pro mne ovšem webové stránky a jejich další vývoj zůstaly srdcovou záležitostí.

Díky úspěšnému rozvoji open source systémů se změnil náš pohled na problematiku internetové prezentace. Vývoj vlastní aplikace je vždy spojen s vysokými náklady, které musí uhradit klient. Na trhu se postupně objevili velmi výkonné CMS nebo-li publikační systémy, jejichž funkce bylo možné při tvorbě stránek využít. S takovým nástrojem se čas potřebný na výrobu stránek zkrátil a tím umožnil ceně za výrobu stránek postupně klesat, ale stále je potřeba pro obsluhu zkušeného či zaškoleného člověka. Podnikatelé si po tisících nechávali vyrábět www stránky, ale zapomněli při tom na to, že web je nutné udržovat, aktualizovat, doplňovat, servisovat a to vše stojí nemalé peníze. Mnoho www stránek je neudržovaných, tedy neodpovídá současným standardům, bývá napadáno hackery a viry, nezobrazuje se správně na všech zařízeních.

Provoz internetových stránek se stal časovou i finanční zátěží pro mnoho malých podnikatelů, živnostníků, spolků, družstev, neziskových organizací a soukromých osob.

Webhostingoví poskytovatelé si mnuli ruce a výjimkou dodnes nejsou ceny za omezený měsíční hosting bez dalších služeb ve výši několik stovek měsíčně. U výrobců www stránek zase běžně vidíme případy, kdy servisní poplatky za správu stránek přesahují 1 000 Kč měsíčně. Objevili se také další možnosti. Hostingový poskytovatel nahraje na hosting svůj redakční systém nebo některý z nabízených open-source systémů s tím, že pak máte možnost si web sami tzv. poskládat. Paušály se pohybují ve stovkách měsíčně a stále to neřeší problém, že tato činnost vyžaduje většinou mnoho hodin práce i značné zkušenosti.

Některé systémy mohou být složitější na obsluhu a výsledek Vašeho snažení pak mohou být stránky, které jsou nevzhledné nebo se nesprávně zobrazují na různých typech zařízení. Takový “bonusový” hosting, který je v mnoha případech “medvědí službou“.

Vývoj, kterým jsem prošel, mne dovedl k projektu mistoproweb.cz. Jedná se o start-up resp. službu, která má za cíl zbavit vás všech starostí s webovými stránkami. Za cenu 333 Kč měsíčně nabízíme unikátní neomezený zabezpečený webhosting, na který přeneseme stránky, které následně zmodernizujeme nebo vytvoříme nové, tak aby byly 100% responzivní. Postaráme se o provoz s garancí 99,99% dostupnosti, zabezpečíme, nachystáme redakční systém k obsluze s manuálem a ještě uhradíme doménu při úhradě předplatného na 24 měsíců. Po celou dobu zajistíme dohled a pravidelné aktualizace modulů systému a pro náročnější klienty také obsahovou správu.

Díky automatizaci digitálních procesů se sny stávají skutečností.

V případě, že jsou velmi dobře zpracovány obsahové podklady, dokážeme první návrhy stránek prezentovat zákazníkům již za pár hodin. Většinou déle trvá přesměrování či změna DNS u domény. Přenos obsahu a ladění designu někdy zabere i více dnů, nicméně doladění webu už není dílem automatizace, ale lidských rukou. V této fázi výroby se nelze obejít bez dobrého grafika či kodéra a velmi sofistikovaných nástrojů a v tom je naše unikátní “know-how“. Limit pro spuštění stránek je 30 dnů. V případě zájmu o přesun www stránek ke službě mistoproweb.cz stačí vyplnit registrační formulář. Bližší informace o službě jsou také v seznamu nejčastějších otázek, detailní informace o výši paušálních a jiných poplatků pak v ceníku služeb. Neváhejte a zaregistrujte se ještě dnes! První měsíc provozu máte na vyzkoušení.

“Projekt je výjimečný také tím, že dává prostor lidem se zdravotním omezením. V případě dalšího rozvoje služby počítáme se zapojením a upřednostněním dalších znevýhodněných osob se zkušenostmi v IT.”